Blog

Competència i seguretat cap a una millora de la interpretació artística

Submitted by Míriam Gómez on dc., 31/05/2017 - 13:08
A través de la Tècnica Alexander promovem el màxim respecte cap al nostre cos i la nostra ment. Si assolim la relaxació activa, si aconseguim eliminar tensions (inhibició), si la nostra coordinació (Control Primari) és la correcta, si respirem sense interferències, si conservem una mirada present a nosaltres mateixos i al voltant, si hi ha bon suport de peus i/o isquis o si l'instrument adequa a tu i no a l'inrevés → Indubtablement, estem construint competència i seguretat per tal que la interpretació artística sigui millor.

9 COSES QUE TOT CANTANT HA DE SABER SOBRE EL SEU COS

Submitted by Míriam Gómez on dc., 19/04/2017 - 19:41
Aquí hi ha un seguit d'informació breu, clau i valuosíssima per als cantants. Primer de tot, la finalitat de l'acte de cantar és la comunicació pura i un desig d'expressar bellesa. Però com ho fem per treure'n el màxim de profit? Alguns mètodes del cant i els seus plantejaments són clars i es fonamenten en un ús general del cos ben coordinat. Uns altres, són més confusos i poden fer mal al mecanisme vocal o per exemple, al sistema neuromuscular del cantant. "9 coses que tot cantant ha de saber sobre el seu cos", inclou una correcció dels conceptes erronis, breus plantejaments encara no exposats o un recordatori essencial del bon ús per cantar. L'objectiu últim de la Tècnica Alexander és aconseguir el bon ús del nostre organisme per tal que les nostres capacitats creixin el màxim possible.

Etiquetes

Míriam Gómez porta la Tècnica Alexander a TraCe, Associació Catalana de Traumatismes Cranioencefàlics

Submitted by Míriam Gómez on dg., 17/07/2016 - 15:32
La Míriam Gómez, mestra de Tècnica Alexander,  farà una introducció de la Tècnica Alexander a TRACE, Associació Catalana de Traumatismes Cranioencefàlics i Dany Cerebral el 27 de maig de 2016 a les 10.45 hores.

Afonia

Submitted by admin on dc., 13/07/2016 - 09:59
Alexander era un actor australià que va veure perillar la seva carrera per problemes d'afonia recurrents. Va ser capaç d'entendre l'afonia com a símptoma i no com a causa. Veient l'afonia com a símptoma no es busquen solucions a curt termini ni locals sinó que es tracta l'excés de tensió localitzat en una part del cos com un desequilibri que només es pot solucionar reeducant-se a nivell global i garantint que una falta o l'excés de to muscular general, una mala postura permanent o una respiració altament interferida afectin repetidament els plecs vocals -músculs productors del so-, la laringe -receptacle- , l'acte de parlar en sí -acció, emoció, voluntat.

Trek er es Uut

Submitted by Víctor Pedrol on dg., 17/05/2015 - 09:00

Aquesta setmana he anat a Baarlo, a l'interior d'Holanda a fer un curs com a mestre d'acordió. Vaig aprofitar per fer un taller de Tècnica Alexander aplicada a l'acordió.

Podeu veure tot l'article en holandès aquí.

Ja que érem a Holanda vam aprfitar amb la Cèlia Vendrell per fer un parell de classes amb en Ron Murdock que sempre va bé! Així vam anar al festival amb una mica més de peus!!