Tècnica

Coordinació general i coordinació específica

Submitted by admin on dg., 13/05/2018 - 20:09
"Una persona que aprèn a ajustar-se als principis de la Tècnica Alexander al fer un exercici, haurà après a fer tots els exercicis, però la persona que només aprèn a "fer un exercici" haurà de continuar aprenent a "fer exercicis" ad infinitum." Frederick Matthias Alexander.

QUÈ APRENEM A LES CLASSES DE TÈCNICA ALEXANDER?

Submitted by admin on dl., 23/04/2018 - 11:32

Primer de tot, abans que res aprenem bàsicament a parar. Què vol dir això? Vol dir que ens situem allà a on som amb els sentits, principalment amb la vista i l'oïda. Això fa que prenem consciència de l'espai on som. Al mateix temps i simultàniament, notem el contacte dels peus a terra per notar el nostre suport. També vol dir que ens donem temps per no respondre al desig primari d'obtenir un fi de la manera habitual i en canvi respondre al desig raonat i conscient d'utilitzar els mitjans a través dels quals es pot obtenir el fi en qüestió.

Competència i seguretat cap a una millora de la interpretació artística

Submitted by Míriam Gómez on dc., 31/05/2017 - 13:08
A través de la Tècnica Alexander promovem el màxim respecte cap al nostre cos i la nostra ment. Si assolim la relaxació activa, si aconseguim eliminar tensions (inhibició), si la nostra coordinació (Control Primari) és la correcta, si respirem sense interferències, si conservem una mirada present a nosaltres mateixos i al voltant, si hi ha bon suport de peus i/o isquis o si l'instrument adequa a tu i no a l'inrevés → Indubtablement, estem construint competència i seguretat per tal que la interpretació artística sigui millor.